Kolejne rekordy Apple – Wyniki finansowe Apple za Q1 2022 (FY Q2 2022)
Najlepszy drugi kwartał fiskalny w historii Apple, rekordowe przychody z usług w jakimkolwiek kwartale w dziejach. Najlepszy „marzec” dla iPhone’ów, komputerów Mac oraz akcesoriów. Czyli u Apple bez zmian – stabilnie i zwyżkowo mimo przeciwności. Tak prezentują się wyniki finansowe Apple za Q2 2022, czyli pierwszy kalendarzowy kwartał tego roku.
Akcje Apple po zamknięciu sesji lekko spadły, ale wcześnie poszły o 4,5% do góry. Sytuacja na giełdzie w przypadku Apple jest równie stabilna, co w przypadku kondycji finansowej spółki – trend zdecydowanie wzrostowy. Spółka nadal jest liderem rynku. Powoli, ale każdy patrzy na to z zazdrością. Firma z Cupertino zanotowała najlepszy marzec na wszystkich kategoriach produktów, poza iPadem. Choć wynik iPada wcale nie był zły, to jego sprzedaż poszybowała głównie w czasie pandemii. Późniejsza premiera nowego iPada Air (dopiero pod koniec marca) i mała dostępność podstawowej wersji zrobiły swoje.
Apple zanotowała najlepsze wyniki za Q2 także w Amerykach, Europie i Chinach. W czasie rozmowy z inwestorami i analitykami przedstawiciele Apple podkreślili, że wstrzymanie sprzedaży w Rosji nie wpłynęło negatywnie na wyniki, za to rekordy były możliwe dzięki bardzo dobrej sprzedaży we Wschodniej Europie, czyli między innymi w Polsce, Firma dalej boryka się z problemami z dostawami i to będzie też wpływało na sprzedaż także w trzecim kwartale.
Przychody Apple w pierwszych trzech miesiącach tego roku sięgnęły 97 mld USD z czego 19,8 mld USD to przychody z usług.
Usługi odpowiadają za ponad 20% przychodów Apple! Przychody z iPhone’a to ponad 50%, z wynikiem ponad 50,5 mld USD. Wzrosła też marża z 42,5% do 43,7%. Posiadacze akcji Apple otrzymają też dywidendę na poziomie 0,23 USD, czyli o cent więcej niż przed rokiem.
Co ważne, aż 50% nabywców komputerów Mac to nowi użytkownicy, niemający do tej pory styczności z komputerami napędzanymi macOS. Mamy więc wyraźny trend śród tzw. switcherów (określenie na osoby kupujące pierwszego Maca). Swoją drogą Krzysiek Kołacz dziś wypuścił idealnie pasujący do tego trendu odcinek swojego podcastu, w którym radzi, jakiego Maca warto kupić w 2022 roku. Od razu zaznaczę – dla Nowaka i Kowalskiego, czyli idealnych kandydatów na „switcherów” właśnie.
Przyciąganie do siebie nowych użytkowników to, od zawsze, największe wyzwanie Apple. Wydaje się, że własne procesory oraz sukcesy platformy Apple TV+ będą w tym bardzo pomocne.
Trudno tu powiedzieć coś więcej i nie powtarzać tego, co pisałem w ostatnio mijających kwartałach. Apple jest dobrze naoliwioną maszyną. Konsekwentnie realizuje swoją strategię. Oczywiście wielu z nas oczekuje od firmy innowacji, czy nowych kategorii produktowych. Natomiast to, czego na pewno należy się spodziewać, to dalszego poszerzania portfolio usług. Te przynoszą Apple coraz pewniejsze pieniądze.